Druiven met pit: toeristische ontsluiting van wijnboeren

Categorieën

Thema

Recreatie en Toerisme

Jaar

2012

Provincie

Vlaams-Brabant

Locatie

Hageland

Assen

As 4

Projectgegevens

Projectkost

5.000,00 euro

Promotor

Toerisme Vlaams-Brabant vzw

Duurtijd

01/01/2012 - 31/12/2012

Situering

Zowel binnen het Strategisch Beleidsplan voor toerisme in het Hageland 2008-2013 als binnen het project Regional Branding werd de Hagelandse wijn als één van de belangrijke en quasi unieke toeristische troeven van het Hageland naar voren geschoven.

Het Hagelandse wijnbezoekerscentrum te Wezemaal, dat nu jaarlijks zo'n vierduizend bezoekers ontvangt, heeft het potentieel om uit te groeien tot een attractie met een beduidend grotere uitstraling.

Bij de opmaak van de nieuwe website www.toerismevlaamsbrabant.be werd ook het toeristische wijnaanbod in kaart gebracht.

Toerisme Vlaams-Brabant wil rond dit thema, dat typisch is en bijna uniek is voor het Hageland, een groter toeristisch project opzetten waarmee de regio zich in geheel Vlaanderen kan profileren.

Doelstellingen

Voor het maken van de toeristische infoborden zal duurzaamheidklasse 1 of 2 gevraagd worden en het FSC label.

Het promoten van streekproducten vermindert het aantal voedselkilometer.

Uitvoering

Toerisme Vlaams-Brabant vzw

Contactpersoon

Sophie Homans
Provincieplein 1
3010 Leuven
016-26 76 73