Categorieën
Thema
VoedingJaar
2004Provincie
Oost-VlaanderenLocatie
MeetjeslandAssen
As 4Projectgegevens
Projectkost
210.000,00 euroPromotor
Luc FeuselsDuurtijd
3 jaarSituering
De afzet van hoeve- en streekproducten zal gestimuleerd worden door doeltreffende promotie en door het opzetten van gestructureerde afzetkanalen. Belangrijk voor het voortbestaan van een coöperatieve vennootschap, na afloop van het leaderproject, is dat deze structuur door voldoende producenten ondersteund wordt.
Producenten zullen hun producten kunnen aanleveren in een distributiecentrum. De mogelijkheden om via de detailhandel hoeve- en streekproducten aan te bieden wordt bekeken. Ook distributie naar grootkeuken behoort tot de mogelijkheden.
Uitgangspunt voor de promotie is de creatie van het herkomstlabel Meetjesland, dat de identiteit en de herkomst van het product moet voorstellen. In eerste instantie worden op verschillende evenementen en ook op vraag geschenkpakketten samengesteld. In 2004 organiseerde men kookcursussen waarbij bekende streekkoks met streekproducten werkten.