Maaslandse Corporate Identity

Categorieën

Thema

Toerisme

Jaar

2008

Provincie

Limburg

Locatie

Kempen-Maasland

Assen

As 4

Projectgegevens

Projectkost

230.000,00 euro

Promotor

Toerisme Limburg vzw

Situering

Dit project kadert in het Plan van Aanpak Maasvallei. Dit plan beoogt een synergie tussen het natuurlijk-landschappelijke en het toeristisch-recreatieve potentieel van het gebied. In het Maasland is er geen duidelijke routing aanwezig. Het prachtige achterliggende landschap en haar dorpen worden niet goed ontsloten. Door middel van dit project wil Toerisme Limburg, in samenwerking met de gemeenten Maasmechelen, Dilsen-Stokkem en Maaseik een eerste aanzet doen naar routing en ontsluiting alsook naar samenhang in het gebied. Op die manier wil men in dit gebied herkenbaarheid creëren en duidelijk de uniciteit van het ‘snoer van Maasdorpen’ zichtbaar maken.